December 13, 2010

back to hometown


8 disember 2010

bila dah selesai semua urusan kat bandar muar kami pon bertolak balik kampung kami yang sangat kami rindui kat pahang nuh! semalam dah beli converse satu, so dah takde hal aku kat muar neh. ngehngeh.. tunang aku je yang tak selesai lagi urusan dia kat muar walaupun dah dapat converse satu. hadehh.. dia nak sesuatu kat al-ikhsan. cari kat muar tak jumpa. g cari kat melaka sentral. dah jumpa kasut yang dia nak tapi takde saiz pulak. mat al-ikhsan tu cakap kat restoran jejantas ade. sebelum g sane kitorang jalan jalan dalam tesco sentral tu jap. cuci mate. lepastu nampak banyak gile kedai beg dalam tu. cuci mate aje lah aku wat mase ni. tapi kak ruhil beria ia tengok beg cam nak beli aje.. akhirnya dia beli jugak satu untuk dia,, and satu untuk aku. ngehngeh.. hadiah birthday yang dah lepas tu katanya. nangis jap kat situ sbb terharu. dahla ramai orang kat dalam tu. tapi tak pedulik dah orang lain,, terharu sangat. lepastu g mary brown pulak beli ayam. lapa gile...

then, puehkan diri mencari tol ayer keroh yang jaoh nye 5km dari MITC.. nak sampai ke MITC pon dah sekian lame.. sampai juga di destinasi yang dituju. dan jumpa juga akhirnya, adidas sala saiz 8. tapi tak muat jugak. kena pakai saiz 9. wat letih aje jalan jaoh jaoh mencari kasut tu kat nerata tempat. lepas dapat kasut tu, kitorang makan jap. long story -- shorten. then kitorang gerak. sampai negeri sembilan, hujan lebat. aku yang drive. hujan lebat gile vavi. then sampai tol sungau besi, jalan jammed. aku drive sampai gombak je. sbb dah malam. tak nampak. bese la kurang makan sayur.
kitorang behenti makan kat bentong, kat tempat biase. aku n kak ruhil makan nasi goreng, faka makan kerabu perot. everything's normal after that.sampai lipis, faka teros hantar aku balik rumah. that night, aku saket perot and muntah. faka and kak ruhil pon same. kitorang kena keracunan makanan. sedeh gile... lepas g klinik, dua tiga hari pastu, alhamdulillah kitorang sehat cam biase. baru boleh tulis blog.


makan malam kat bandar muar, tepi sungai muar

kat tanjong mas, tepi sungai muar


mitc, melaka


pantai klebang, melaka
mahkota parade, melaka

gunung ledang, johor

kenangan bersama di negeri orang.


No comments:

Post a Comment