May 9, 2010

kahwin - part 1

caution : a very long blog entry.

the convoy journey began on 070510 morning, apabila negeri Pahangku ini cuti.. my prince charming datang kejot pagi pagi lagi. kate nye nak betolak awal pagi. entah nape baik pulak si kembang, tak kejot pagi pagi cam biase. *padahal aku yang tido mati* aku pon dengan tak seberape rela bangun pegi mandi. aku pon packing barang barang dalam beg. bila dah kalut, of course la kan tak perasan or naturally pekak bila orang cakap ape ape. lepas siap aje kemas, kitorang pon naek kereta. janji dengan Wa -- abang faka, pukul 10. kitorang pegi la sarapan dulu pukul 9.45 tu. pastu faka pulak sakit perot. memandangkan rumah faka dekat je ngan kedai makan tu, kitorang balik rumah aje la. tengok tengok wa ade lagi kat rumah. iwan -- kawan wa, tak sampai lagi. pastu air cond kereta faka pulak wat hal. tak sejok langsung. pegi la repair dulu *tak repair pon. mahal sangat.* then lepas budak budak tu sarapan baru la kitorang betolak. then sampai je kat maran, timing orang baru siap sembahyang jumaat. kitorang pon behenti kat stesen minyak. sempat la posing posing dulu.

cam cun je gambo neh. hehe.

lepas tu baru betolak semula.

sampai je kat Gambang, Kuantan kitorang behenti kat Gambang Waterpark Resort yang baru je bape tahun bukak.

ehemm. sempat posing depan pokok!

akmal, jeman, faka and aku.

ingatkan nak tengok tengok aje, rupanya mandi. dengan muka teperanjat berok, aku bagitau faka yang aku tak bawak baju spare. membebel lah si faka. telupa akibat pekak + kalut pagi tadi. faka pon dengan muka yang confident bagitau dia nak beli seluar pendek kat gift store dalam waterpark tu. aku pon teloncat loncat la happy dapat menyelam jugak. -- mane boleh aku tak menyelam sekali!! then then tenampak la pulak t-shirt couple. ahh! dapat la our first couple tee. wee! then masuk dalam, bla bla bla bla bla. dah beres semua kitorang pegi la mandi. main gelongsor air, and so much more temasuk la posing posing. ngeh ngeh.

sayang you weyh!

beria kau posing ek iwan.

uish! censored neh! sexy ngat faka. -- faka, iwan and key

muke sedeh aje lepas kena tinggal kat seberang kolam

enjoy gile -- wa, iwan, faka, aku

saket gile kena air pancut tu.

kitorang mandi manda sampai staff announce yang tempat tu nak tutup. and and pegi tuka baju. tengok lantai tandas nye cam hape, geli pulak tak pakai kasut. aku pon mintak faka meraba raba kasut croc kesayangan yang cun melecun tu atas lokar. tapi takde!! sudah ditakdirkan aku dan croc ku bepisah. akhirnya dia dicurik orang! dengan titisan air mata, aku menyumpah seranah makhluk allah yang beriman lagi betakwa ituuh! damn you peeps!! tambah merana lagi, aku jalan tak pakai selipar pegi tandas dan keluar dari tempat tu. so disgusting weh! naseb baik bawak selipar satu lagi. and and sape yang bergurau dengan aku time tu, akan menerima sepak terajang aku. then then, tenampak la kuda and pedati dekat luar. wahh! menyesal tak naek. kalau tak dah cam fairy tales dah. romantic gila. nak nak time tu matahari dah nak tebenam. perghh! then kitorang besiap sedia nak begerak ke bandar kuantan.

dah penat penat bemandi manda kitorang pon pegi makan. ingat makan je, pastu si mirul nak cari kasut futsal kat al ikhsan. tak bekenan kat al ikhsan, pegi megamall pulak. aku and faka just jalan jalan dalam mega. lepas penat, kitorang temenung kat luar. tetibe dapat idea nak main boling! first time aku main, memang malu + kelakar gilak. tapi lepas tu jadi seronok!! and for the first time playing, of course la kalah kan. tapi tak jauh mane. just 76 and 61. tak jauh pon kan?? dah habis main boling, ingatkan dah siap sedia nak balik. rupanya yang lain main snooker pulak. at last, kami tinggalkan dorang sume, and balik ke pekan dulu. sampai kat pekan, tak ingat pulak rumah kak yati. sampai salah amsuk jalan kampung. dah la gelap. banyak kubur pulak tu. takut gilak. faka pon bepeluh peluh. aku lagi la terok! then abah faka suruh tunggu kat simpang. baru la kitorang dapat balik rumah kak yati. malam tu kitorang tido teros. penat gile.

esok pagi, kena bangun awal lagi. faka jadi pengapit. *hensem ouhh prince charming saya tuu.* then cari masjid, pastu tengok pengantin akad nikah. sekali aje akad, dah sah. terror lah dapi! lepas tu kitorang betolak ke rumah pengantin perempuan pulak. lame jugak nak tunggu mak andam sampai. sempat tido lagi. then bla bla bla bla.

hensem pengapit ni. hensem hensem! hehe

ni ingat nak kawen teros je. baju dah same dah. hehe. kidding kidding.

fara dan makcik nye menunggu mak andam mekap dapi.

cantik gile pelamin. nak nak ade faka. hehe. *dalam hati ni tak sabo sabo nak kahwin jugak. ahaha. gatai*

p/s : hari yang sama dengan kahwin abang faka, aku ada interview. tapi sebab nak jaga hati faka and family nye, temasuk pengantin. aku tak pegi interview and missed the job.

note : faka yang paling penting. :)

No comments:

Post a Comment