April 26, 2011

sigh for the peoples!

ya wan. saye tau. saye pon tengah nak membebel jugak nih... sebab masyarakat kita ni memang tak senang dengan ape yang kita buat. kan wan.
*caution! ini bukan nenek saye. ini nenek Limah! :o

tengah hari tadi, aku jumpe la dengan seorang cikgu. ehemm.. dia beria sengih kat aku. aku pon sengih semula. dah elok borak pasal kerja tetiba gi tanya aku sal tunang. betol ke aku dah betunang?? aku jawab le ye dengan confident nye.. last last dia cakap : awalnye betunang. anak cikgu same tue ngan awak kan.? tapi tengah sibuk lagi nak belajar. awak dah nak kawin. cepatnyeee.

ye memang saya akui saya cepat sangat nak betunang, cikgu. saya akui jugak yang saya nak cepat kawin. saya ada sebab saya yang tersendiri. cikgu pon tak payah lah nak susahkan diri sebab saya nak kawin. cikgu tak perlu bagi duit pon nanti. semuanya kami tanggung. saya bukan nak kurang ajar, kurang asam, kurang gula, kurang garam, segalanya kurang. tapi apa yang saya buat, saya saje yang tahu... so cikgu cuma datang n makan je nanti. saya hargai cikgu prihatin. tapi tak perlu pertikaikan pasal pelajaran saya. saya tau saya tak sepandai yang cikge cikgu harapkan. tapi insyaallah rezeki saya akan ada nanti. mungkin sekarang belum nampak. tapi akan datang sape yang tau.. tak perlulah masyarakat sekeliling mempertikaikan saya dan tunang saya. sebab kami bahagia bersama. dan saya tak pernah mintak duit sesape kecuali duit mak bapak saya sendiri. dan sekarang saya pon ade sumber rezeki saya. mungkin tak seberape, tapi cukup untuk saya. sekian wabillahitaufikwalhidayah. wassalamualaikum warahmatullahhiwabarakatuh.

* jangan selalu mempertikaikan orang je. sebab ape yang korang pertikaikan mungkin orang lain pertikaikan kat korang. ingat ingat sikit yang dunia ni bulat. waht goes around comes around. aku pon bukan perfect. tapi ape yang tak perfect ni la orang biase aim. think wisely...

No comments:

Post a Comment