July 28, 2011

run away trip?

assalamualaikum...waalaikumsalam.

dah berminggu minggu lamenye saya tak meng-online-kan diri kat blogger ni. so memang banyak sangat cerita yang nak di-story- kan.

26 jun 2011,
pagi pagi dah bangun, kemas rumah, beli makanan ikan. beg dah siap kemas malam semalam lagi. dah bincang dengan kak wany, isteri bos, ambil saya pukul 12. tiket kereta api dah beli, gerak pukul 12.30 tengah hari. saya nak ke segamat, Johor. faka tak balik minggu ni, so saya nak ke sane. rindu sangat kat dia. dia tak tau saya nak ke sane. family saya pon tak tau jugak. bahaya tak? haha. demi cintaku padamu. cewwaaahh!

so, naik kereta api, and off i went to Johor. perjalanan sangat jauh bile naik kereta api walaupon same lame je kalau naik kereta. 6 jam jugak. tapi bile naek kereta api, rase bosan yang amat. nak tidur, dah telebih tidur dah. lagu pon sampai habis dengar. ulang balik lagu yang same. haaaa~

sampai kat mentakab, faka call tanya kat mana. so saya cakap lah dalam kereta api. punye lah dia marah. haha. dia suruh balik lipis semula. saya taknak. dah beli tiket mahal mahal nak suruh patah balik. dia bising bising. tapi saya wat taktau aje. sampai gemas, N9 mak call tanya kat mana. saya cakap temerloh. bukan niat nak tipu. tapi kalau mak tau, mak pon mesti marah and cakap saya n gila. terpaksa lah tipu kan. nasib baik masa kat gemas tu kereta api behenti kejap. saya pun turun beli roti. perjalanan jauh tapi duit ade rm20 je dalam poket. bile fikir balik, memang kerja gila.

sampai kat segamat, rasa happy gile. tesengih sengih turun kat stesen. dengan beg berat lg. tapi tak kisah pon semua tu. hati happy. cukup le kan. dekat sejam jugak tunggu faka samapai. lamee. sampai lengang stesen kereta api, baru faka sampai. sebelum tu, kena ceramah dulu kaw kaw. sampai nangis. tapi saya tau dia pon happy. huhu. saya lagi happy.

then, datang pulak problem "nak tido mane".. -.-" menyusahkan pulak rasanya. dah datang tapi takde tempat tido. so merempatlah saya malam tu nampaknye. lepas kena ceramah, kami gi makan kat jambatan. lapar nye saya, tak boleh cakap. memang lapar. sebelum naik kereta api makan megi 2 suap. lepastu taknak makan dah. nervous lebih.. haha.

esoknya, faka carikan tempat tidur. terpaksa tumpang rumah technician dia, Kak Siti Rohana. baik sangat orangnya. tak berkira langsung. 4 hari tumpang rumah dia. terpaksa lah kan. dah tu nak tidur katne. tapi, mase aku kat sane, aku happy walaupun terasa susah payah terpaksa tumpang rumah orang, kereta faka rosak, terpaksa naik motor pinjam. banyak lah. tapi rasa happy sebab ade dengan faka masa dia betul betul perlukan saya. :)

tapi lepas ni dah tak boleh buat lagi. nanti kena marah.. haha. :)

fun together. dah tak kisah pasal susah payah. :) i love you sayang.

No comments:

Post a Comment