January 24, 2011

kau tau ape.

aku sedih dengan orang orang kat sini. ape yang dorang sume tau. ape yang dorang sume nak dari aku! aku pon pelik. aku takde pulak mintak duet korang kalau aku nak keluar.

tak payah korang nak baik hati sangat nak risau pasal hubungan aku dengan faka. aku tunang dengan dia, kawen dengan dia nanti aku tak pegi umah korang pinjam duit. aku takde suh korang datang rumah garas periuk belanga aku nanti. aku bukan nak kurang aja dengan korang. tapi selama ni aku diam je ape korang nak cakap. tapi korang melampau. tak payah nak nasihat aku. aku tau ape aku buat. kawin awal pon salah ke?
kalau aku pegi jalan kepit sampai tesepit celah ketiak tunang aku korang sume bising cam langau dapat bangkai. dah sekarang aku nak kawin awal ape kau nak bising lagi. lantak aku la.
kau nak kate tunang aku macam macam. kau kenal ke dia camne. kau ke yang couple ngan dia bertahun tahun.. ape kau ingat keturunan kau yang hemsem tu baik sangat. belum tentu lagi dorang baik. tah tah kaki perempuan gaknye..

aku je tau faka camne. aku je nampak kebaikan dia camne, dia buat baik kat korang sume korang bukan nye pandang pon. kau nak cakap aku dengan dia tak setaraf. aku boleh pegi jauh. faka dah lambat nak belajar cerdik. family dia camtu. KAU TAU APE. selama ni dia jalankan tanggung jawab dia kat aku walau kitorang belom sah suami isteri lagi. sebab dia nak tunjuk yang dia boleh jamin mase depan aku walaupon mase tu gaji dia sikit je. kau tau ape... aku yang alami semuanya. ape yang akan jadi lepas aku kawin nanti, semua ketentuan ALLAH. cam la rumah tangga kau baik sangat kan. belom tentu lagi kau perfect. sebab tu ade yang cakap, sebelum mengata, pandang diri dulu.

No comments:

Post a Comment