April 10, 2010

sweet raining.


okey. malam semalam, 09042010, memang best. walaupun tesangkut kat tepi jalan dekat 2 jam, tapi boleh dikatakan kenangan manis la. sebab, faka ada dengan saya! okeoke, memang la kan. sebab yang rosak nye kereta faka. saya yang ada dengan dia. hee.. nak nak pulak time tu hujan. haha. very romantic -- kalau kereta tak rosak la. sebab sepasang side mirror L5 tu je kereta shock semua. lampu takde, signal takde, wiper tak boleh pasang, brek keras, lampu brek takde. mase tu faka memang susah hati sangat. basah kuyup dah dia.. and and he looks cute when he's wet. haha. :p . takde gambar la untuk blog kali ni. sebab phone faka dah habes bateri. phone saya pulak kurang nampak kalau dah malam. *kalau phone tak abes bateri pon, tak snap picture pon. takut kena marah. haha. :) * then then, tejumpe la toke faka. ahh! malu nye. ingatkan dorang tolong, rupenye tolong bagi payung aje. tolong jugak tu kan. then then, disebabkan kereta kat tengah tengah jalan, faka pon tolak la kereta kat simpang perumahan JKR, dalam hujan. lame jugak la tunggu kat situ. pastu ada la brader kerek ni nak masuk simpang. pastu dia saje aje bakar line. bukan nak tolong. dah la kereta buruk! ehemm.

then then, faka pon teringat ada bateri kereta dalam bonet. dia pon ambik wayar lampu, 15 watt, pasang pada bateri kereta, 20 volt *rasenye la 20 volt*. bayangkan la wayar lampu yang cuma tahan 15 watt ada current 20 volt mengalir. berasap asap wayar. saya la tolong start kereta. *cey bangga..* so, we move. tapi lampu pulak tak hidup hidup. then, once again we stop. kali ni depan kem askar pulak. takde sape jugak yang tolong. dah panas phone asyik call abah faka. tapi tak sampai sampai lagi. dah sejam lebih tunggu. hujan pulak makin lebat. kami duduk dalam kereta je la. sampai kelabu cermin. then then, faka pon pegang tangan saya. haha. then dia cakap la -- kesian ko. susah sebab aku. dah la hujan. habes basah. then saya pulak cakap -- mane ade la sayang.. tak basah pon la. bontot aje yang basah. hee.. then dia sengih aje. and dia cakap -- sorry. saya cakap lagi -- nak tau tak, aku syukur aku ada dengan ka skunk. then then, he hug me. :p.

okey. tak lame lepas tu abah faka pon datang bawak lampu. faka pun sekali lagi men-jumper kereta dengan wayar lampu 15 watt. berasap asap lagi la wayar tu. bila dah hidup kite pon gerak la. sampai rumah.. aku pulak tak behenti henti bersin. sejuk weyh! tapi tak seteruk faka. basah kuyup tapi tetap cun melecun. hee :) . then kami mandi *ofcos la lain lain. takkan nak mandi same. -.-'' * then then, kitorang keluar lagi. pegi makan, sebab memang lapar gila gila gila.. faka genggam tangan saya and tak lepas lepas. masa makan, masa bawak kereta. he's very sweet. and i'm glad to be with him all the time. :)

note : sweet memory. memori daun pisang, waktu jalan jalan. ehekk! ;p

No comments:

Post a Comment