July 12, 2010

just for a moment

09072010

semangat gile ary ny.. pagi pagi lagi dah bangun nak kemas rumah. semangat faka nak balik jumpe aku. happy gile lah! semua benda aku kemas. karpet pon aku mop! *just kidding* bersih rumah tawu.

petang awal awal lagi dah besiap. mekap awal awal nak pegi ambik faka kat Pekeliling Kuala Lumpur! yayy! faka balik. yayy! uii. memang seronak gilak aku. tapi abah faka jemput aku lambat jugak. pukul 10 malam baru betolak ke kuala lumpur sane.. sampai pekeliling pukul 12. kebetolan faka pon sampai sane pukul 12. dia nampak je kereta teros dia belari. dia salam abah umi dia and cium pipi. aku pon salam la dia. sedih gile. sampai nanges dah. mmg rindu sangat lah kat dia. sebulan tak jumpa.. adoii.. dalam kereta ape lagi. bekepit la. then balik rumah aku! lepak sampai pagi. tak tido pon. rindu sangat.

esoknye, 10072010

pagi pagi lagi dah keluar. pukul 8. semangat nak luangkan mase besame. sampai tak tido. pagi tu kitorang pegi repair kete jap. pastu tinggal kete kat bengkel, pinjam kete dapi nak gi pasar. tapi abah and umi nak pakai kete dapi sebab nak gi kelantan. so tepakse amek balik kete kat bengkel. then kitorang pegi makan. makan sekejap aje. tapi borak yang lame. mak call souh beli pisang dengan ayam. tapi borak and ketawa punye lame sampai telupe nak beli.. huu! mak tanye, beli ayam ke tangkap ayam.. then kitorang pegi maxis center. buat line phone! so kitorang pakai nombor hanya dua nombor saje yang lain. haha! seronak ouhh! so duit kitorang dapat jimat untuk belanja tunang nanti. kalau tak, sebulan topup = rm300. sangat membazir. kitorang jugak dapat poster edisi terhad world cup. fernando torres and kaka.

then kitorang balik rumah aku lagi! sebab faka tak jumpa mak lagi hari tu. so kitorang jumpa mak. aku tolong mak masak. makanan kegemaran faka. lepas makan kitorang pegi Lata Jarum. mandi manda. sejuk gile. sepanjang hari tu kitorang tak henti gelak. ade je modal nak buat lawak. malam pulak aku ikot faka balik rumah dia. umi abah dah tido. penat balik dari kelantan.. kitorang keluar pulak lepas faka mandi. malam tu aku sedih gile. nanges jugak akhirnya. sebulan menanggung rindu. rindu sangat. setahun tiga bulan kitorang tak penah bepisah lama lama camtu. tibe tibe je kena bepisah. sedih sangat ase.. malam tu faka leak rumah aku lagi. sampai pukul tiga pagi. baru dia balik rumah.

11072010

faka datang rumah. pukul 10 pagi. kejot aku bangun tido. dah lame sangat dia tak datang kejot aku. seharian kitorang besame lagi. petang tanam sirih depan rumah same same. malam aku takde mood langsung. sebab esoknye faka kena balik penang dah. kitorang dah beli tiket bas tengah hari tu. malam lepak ngan faka lagi. tengok bola. and of course la kan kitorang sokong spain!! always spain. tengok bola same. aku baring atas sofe. dia baring atas karpet. tengok bola tak gol gol. lame pulak tambah mase. last last kitorang tetido jugak. akhirnya, tesedar pukul 6.30 psgi. masa adik nak pegi sekolah. faka balik umah jap tido. aku pon same tido jugak.. pukul sepuluh faka datang lagi kejut aku bangun tido. ase taknak aje bangun. ngantok gile uii. tapi bangun jugak. hari ni faka nak balik penang dah. nak spent more time with him. then tibe lah masenye. pukul 1 tengah hari tepakse melepaskan faka naik bas. berat sangat hati ni nak lepaskan faka. rindu sebulan pon tak habis lagi. dia tepakse jugak balik penang. dia taknak jugak balik.

dia sepatutnye behenti kat tol gombak sebab rumah kawan sekursus nye dok gombak. nak balik skali naik kete kawan dia. tapi pakcik bas tu kurang ajar sangat!

faka cakap : bang. boleh behenti kat tepi jap. pakcik tua tengking : tak boleh! ni tempat orang bejual. mane boleh suke suke hati behenti. faka cakap : kawan saya nak ambik kat situ. pakcik tua tengking : peduli ape aku kawan kau. pakcik tua tengking lagi : kau ni takde lesen ke. kalau kau tu yang bawak kau behenti ke kat tepi.

disebabkan pakcik tu dah tua, agak agak nak mampos agaknye, so faka pon blah aje ke tempat duduk nye. tepakse la dia menunggu kawannye tu kat pekeliling. pakcik dah la sombong, gatal pulak! ngan pompan cam hape. geram betol la.. ehemm. faka menunggu kawannye dari pukul 4 sampai 7 petang. so dia sampai penang pukul 12 malam. sian dia. tu aje. so kami dapat bejumpe just for a moment. so sad! :(

0907 - baru sampai rumah. happy sangat!

baru balik lata jarum. mandi manda.

malam yang sedeh! cover sedeh je tu.

No comments:

Post a Comment