July 13, 2010

tik tok


ini bukan kisah pasal kesha yang menyanyi lagu tiktok tu. ini pasal masa yang dah berlalu. dah besar panjang aku ni kan. sekejap je rase mase. dulu tak sabar sangat nak abes sekolah. sekarang dah abes, tapi rase rindu pulak. bosan sangat.

tetibe telintas pulak.. macamane agaknye aku punye anak nanti. degil cam aku ke. nakal cam aku ke. entah la. kecik kecik mesti comel sangat. pastu sedar sedar dah masuk tadika. belajar ABC. pandai bawak basikal. jatuh and bangun lagi. make friends. lepastu masuk sekolah rendah. malam malam spent time together. ajar dia maths or english. then bedebar debar tunggu result exams akhir tahun dia. yela kan. UPSR and PMR dalam proses nak dimansuhkan. so maybe anak aku tak ambik exams tu kan.

then dia masuk pulak form 1. dah remaja. makin degil. makin tak dengar cakap. like me. tepakse lebih tegas. macam mak. tapi mungkin anak aku tak faham kenapa aku tegas camtu. nak dia bejaya dalam hidup dia. dia takkan tau. masa berlalu cepat. dia pon nak ambik SPM. bedebar debar lagi menunggu dia abes exam and dapat result. menentukan mase depan dia. lepastu dia akan masuk U pulak. berpisah jauh jauh. sedar sedar dia pandai bawak motor dan kereta. i'm no longer the driver. lepastu dia bawak awek atau pakwe dia datang rumah. then kalau jadi masuk meminang. sedar sedar je dia dah betunang and nak mendirikan rumah tangga sendiri. then mase tu, dia akan fikir or tules blog tentang hal yang dia fikir. maybe.. so sad to be an adult. but it's also lucky to be an adult. a life time chances.

think for our sake. what we've done to our parents. think how hard they took care of us. think about you in the future and how hard you want to grow your childs. an adventure and a gift.
think..

No comments:

Post a Comment