July 4, 2010

kenangan


well.. selama setahun lebih ngan faka, macam macam kenangan ada. kebanyakannya sengat sangat kelakar and so unforgetable. yeah yeah! i know la all our memories are unforgetable. especially kalo gi jalan jalan. kat Time Square Kuala Lumpur mase tu. bulan puasa. first time pegi KL dengan faka.. ada la kitorang bawak jeman and mirul. azim jumpe kat sane sebab dia blajar kat sane. shopping raya tak banyak pon, jalan jalan je banyak. then snap picture. hari tu kitorang lambat bukak puasa.. sebabnye, mirul dengan jeman nak makan kat sogo. bukan nak makan pon. nak jumpe awek dorang. gatai sangat! aku takpe. tak pose. hehe. disebabkan aku tak pose, aku telah menyelamatkan keadaan. aku ada beli roti pretzel kat time square. tapi satu je beli. tepaksa kongsi. makan 5 orang kat bustop tepi sogo tu.. dah elok sangat tempat duduk kat time square masa tu. nak pegi sogo pulak. menyesal ikot cakap dorang.. dahla menunggu nak masuk dalam sogo tu kena ada kad sogo. sejam tunggu nak buat kad. last last orang ramai sangat dalam sogo. tak boleh makan. hampeh! but it was fun actually. cuz ngan faka. kalo ngan family aku orang first mengamuk. hehe. lepas 8.30 malam, kitorang masuk semula dalam sogo. nak makan. lucky us, walaupun ramai gile orang, tetap dapat duduk and makan.

then ada satu kali ni aku ikot faka pegi hospital pakar kat temerloh. dia ada checkup cuz baru stahun dia accident. kitorang lapar gile la masa tu. makan roti canai je pagi. then lepas je siap checkup kiorang pegi la cafe hospital tu. aku nampak akak akak nurse kat situ makan nasi ayam punye la syiok dengan penuh feeling. aku pon terliur la nak makan nasi ayam. pegi la beratur nak nasi ayam. faka pon makan nasi ayam. dia kate senang order. then kitorang beratur panjang panjang nak pegi beli air and bayar. macam kat sekolah je.. perut dah berzikir cam hape dah. lapar gile ni. nak beratur ni dah sekian punye lame dah, ade pulak mamat ngan awek dia yang kerek.. main masuk je depan aku. mak ai, berapi la kpale otak aku ni. nasib baik faka baik. dia suruh biarkan je. dia tau aku mesti marah punye. then bila dah duduk, semangat gile aku menyuap nasi dan sup ke dalam mulu and rasanya sangat sangat sangat la hampeh! masin gile vavi! boleh darah tinggi aku.. nak menguntungkan hospital la tu. memenuhkan pesakit darah tinggi kat situ. then kitorang buang je sup tu dalam pasu yang berdekatan. dengan harapan pokok tu tak mati. so, kitorang panggil kenangan tu kenangan masin.

ohyeah! ada satu kenangan ni. it's kinda funny to me. quite mad too. satu hari ni, ada pasar malam selasa kat taman sebelah. aku pegi ngan faka. dia still pakai baju kerja dia dan bau pon masih masam. i like it! so what!!? then kitorang dok kat kedai makan kat situ. ade la dua orang minah tonggek yang hitam lagi gedik ni, pandang pandang aku ngan faka. aku nak marah dah ni. tapi sabar lagi. faka cakap dia nampak masa dia kerja. nampak kat lif. aku biarkan aje. mase balik aku pgg lengan faka sambil jalan. it's obvious that we're couple. jalan kepit kepit.. tapi minah gedik ni pandang jugak. masa bapak dia reverse kereta dia saje bukak tingkap luas luas. then dia cakap bye kuat kuat and lambai tangan kat faka. aku hape lagi -- naik gile la. aku teros jerit -- oi gedik!! kebetulan kat situ ramai orang and the results are : kena tegur dengan faka sebab jerit kuat kuat. tak manis buat camtu depan orang ramai katanya. and rasa tak puas hati sampai sekarang. hee.. but i've done it for him.

satu lagi kenangan ni, masa sebelum couple lagi. faka memang selalu sangat datang rumah. satu hari, dia datang rumah aku naik motor. dia selalu ejek aku tiang lampu. sebab aku tinggi and rambut warna oren mase tu. hehe.. rasenye memang same cam tiang lampu kot. malam tu aku memang dah geram sangat ngan dia. aku kejar dia nak pukul. kebetulan dia lari bawak helmet. dah dekat dah nak lepuk dia ni, then dia angkat helmet. akhirnya aku pukul helmet. next day, tangan aku bengkak and tak boleh menulis kat sekolah..only god knows betapa sakitnya tangan aku masa tu.. well! it's my fault anyway.. tapi faka yang menyesal lebih. he's charming ain't. very charming..

lagi satu kenangan manis ni. a shocking event at first. tapi sangat sweet! satu petang yang indah lagi cantek, aku keluar dengan mak pegi pasaraya. then aku tanya la kat faka dia katne. dia cakap dok kat taman dengan kawan dia. aku pon nak surprise dia la kononnye. ajak mak lepak ngan dia. so petang tu aku ngan mak lepak ngan faka tepi tasik. hari dah nak senja. faka nak balik dulu. dia bangun and teros je kiss pipi aku. mak just pandang je. then faka salam mak. that kiss was very unexpected! mak pon tak boleh marah. it's not my fault he did that. haha!

then this memory masa valentines tahun ni. that night he gave me a bear, and a cute lamp. lampu tu bentuk hati. boleh berubah ubah warna. from red to blue then to green after that to yellow and turn again to pink. very lovely lamp. enough about the lamp. faka sangat sangat romantik!! nak aje aku pelok and snog him in front of my house that night. tp kebetolan cina jiran rumah aku tu buat makan sempena anak dia kahwin. wtf.. then the next day, i end up going to felda tersang! buat ape jauh jauh ke ceruk hutan sane! tengok tournament futsal besar besaran. pada hari valentine! yeah. can you imagine how hurt i am that day!? but sokay. i forgive him already. he regrets it. yup!


ohyeah. masa kat gambang. time tu croc aku hilang. damn you thief!! aku tepakse berkaki ayam jalan gi kat kereta yang jauh gile faka park! tapi, faka sanggup jugak berkaki ayam semata mata kerana aku. hehe. romentik kan.. sangat romentik. dia lah shah rukh khan malaysia. saya yang punya! haha. imagine berkaki ayam. sedangkan kasut dia tak hilang. so sweet of him. mane nak cari suami cam dia! and and ada satu ni. he has no money i his wallet. tapi nak sangat aku study math dan komsas kat rumah. he pour all of his coins from his pouch bag on the bookstore's counter to pay my books! alasannye spm dah dekat. tak boleh tunggu gaji. and both books costs rm36.80. how much coins do you need to pay that bills? so hard to believe. but thats my guy. my number one guy! Ahmad Dil Fakar the Great!

now.. i am thousands of miles away from him! such a hard time for me to be far away from him. such an empty feeling. nak buat camne kan. redha sajelah eija. i love him so much. i would do anything for him.. rindu gile!!

No comments:

Post a Comment