July 21, 2010

talk about it!

well. takde mase langsung due hari lepas nak meng-online blog aku neh. abah asyik gune je. sampai orang lain tak boleh nak gune.. hari ni baru la boleh gune. so, this thing just happened two days ago. ketika aku, yang rajen ini *ceyy* menolong mak bereskan fail keje yang betimbun timbun. tetibe aje faka call. dahla tak bagitau. pastu batery handphone dah takde. padam la handphone ku ituh... cepat cepat aku cas. bila dah on, maxis yang setia denganku sejak 5 tahun yang lalu, anta mesej >> you have 6 missed call from the number +601xxxx2250 at 11.58pm. sekejap aje padam, sampai 6 misscall. he's gonna be so mad with me.. pastu die call lagi.

faka : hello. putri call sayang jugak ke td? bape kali masuk voice mail.

aku : tak la.. batery abes. tak cas tadi.

faka : kalo yang call jangan call balik. nanti masok voice mail. kalo tak dapat biar la yang call. sampai dapat. *yup.. he's really angry with me*


aku : oke.. sorry.

then bla bla bla. talking and keep ourselves silence a while for several times.

then...
faka : putri boleh ke tunggu yang?

aku : boleh!! putri nak tunggu.

faka : mmg la putri boleh tunggu, tapi mesti tak setia kan?

aku : mane ade! sampai hati yang.

faka : mulut je cakap mane ade. tapi hati tak tau agi. kan??

aku : mane ade!! knp yang selalu cakap camtu. putri dah takde sape selain yang tau tak!

faka : yeke. yelatu.. nanti kalo putri ade jumpe orang yang hensem, yang indie bagitau yang ek.

aku : yang cakap ape ni!? knp yang cakap camni?? *start to cry. hee* yang tau tak putri ade yang je. yang selalu je cakap camni.

faka : putri taktau ape yg yang rase kat sini. sorang sorang. putri ade family. dalam kepala yang ni macam macam tau. sume keje yang tak boleh buat takde putri. putri taktau ape yang ase.

aku : abes... ape putri rase pon yang taktau!

faka : ape yg putri rase? * he keeps me in silence* ape yg putri rase takkan same dgn yang. kalo yang jauh lagi dari putri, yang nak mati je.

aku : ape yang ckp ni! tak baik tau.

faka : betol! yang taknak hidup kalo yang jauh lagi dengan putri. seksa hidup yang. baik yang mati. tu dah jadi hal yang dengan tuhan.

aku : ouh.. camtu ye. ape jadi ngan janji janji yang. nak hidup dengan putri sampai tua. nak ade kete same same. ade rumah same. nak ade anak cucu. kate camtu! yang nak mati tinggal putri sorang??

faka : putri muda lagi. boleh cari yang lain.

aku : senang yang cakap. cari lain. yang ingat nak cari lain cam petik jari ke. hari ni yang mati esok boleh cari lain. yang ingat kite baru kenal seminggu ke? kite dah 4 tahun kenal. setahun lima bulan becinte. camtu yang cakap putri nak cari lain?
*crying harder*. yang senang je cakap kan?? sebelum yang dtg dlm hidup putri, putri takde semangat tau nak hidup. semua putri buat orang kutuk. ma abah pon tak beria nak sokong putri. yang dtg, yang je sokong putri. sekarang putri semangat nak hidup ngan yang tau tak. camni yang cakap?

faka : jgn camtu putri. putri tau kan yang tak semangat bile putri takde. yang mintak maaf kay. kite kawen nanti eh. nanti petang petang yang nak dtg rumah putri pakai jaket tnb. nak ambik putri.

aku : ha'ah.. pastu tunggu putri mandi. cam selalu la kan. pastu kite keluar.

faka : pastu kite tanam pokok kat depan rumah putri. kite buat cam putri nak tu..

aku : ha'ah. kite mintak abah buatkan bangku untuk kite nak tak. kite boleh ukir name kite kat situ. takyah besar sangat bangku. muat kite due orang sudah la. kan yang.

faka : ala. yang boleh buat bangku. kan putri.


bla bla and bla. talking happily again.

the end.


note : die dlm tekanan yg teramat sangat. sebab tu die fikir bkn bkn. die sayang sangat sebenarnye kat aku. hee..

No comments:

Post a Comment