October 12, 2011

for what i've done, it felt so regretful

assalamualaikum...waalaikumsalam.

hi everyone. thanks kerana ada yang sudi membaca belog saya yang entah hape hape kadang kadang ni. yela kan. i just write whatever i want. sebab ini belog saya. kalau belog anda, lain pulak cerita kat dalam kan. but, it's we can't judge people's writings. yelah. idea masing masing. either rhey write it well or write a junk, it's their story. bukannye cerita kite bagus sangat. okay, enough with advising.

there's a 'regret' feeling in me and it keep telling me to apologise. well, that's what i'm gonna do now.

Abah dan Mak,
saya mintak maaf kerana dah jadi anak yang terlalu nakal sepanjang hidup saya. saya mintak maaf kerana dah habiskan berjuta ringgit duit mak dan abah. saya mintak maaf kerana ingkar setiap arahan yang mak abah beri kat saya. it's just the way human do. i'm sorry if i ever mad at you, or phsyco your emotions. saya mintak maaf kerana tak jadi apa yang mak dan abah nak. saya tak suka jadi cikgu. i want more adventure in my life than facing thousands of children. i don't really like children and they'll give most teachers trouble. hey, at least i'm writing a blog. :) abah dan mak, saya sayangkan mak dan abah sangat sangat. terima kasih kerana menjaga saya dari kecil sampai besar, sehingga umur genap 19 tahun dan lebih sedikit. tak dapat saya nak balas segala budi mak dan abah. cuma saya berharap dapat buat sesuatu yang bermakna, hadiah untuk mak dan abah di hari tua. berjuta perkataan yang tak dapat saya sebut, kerana sebak sangat sampai tak dapat difikirkan oleh akal. cuma ingin ucapkan berjuta kemaafan dan berjuta terima kasih kerana menjadikan saya insan yang bermakna dalam dunia ni, walaupun tak sehebat Siti Nurhaliza. tapi kasih sayang saya pada mak dan abah, sama hebat kasih sayang Siti kat mak ayah dia. i know. :)

Ahmad Dil Fakar,
the first thing i want to tell you is I LOVE YOU SO MUCH. saya sayangkan awak sangat sangat. saya cintakan awak sangat sangat. soon, we're gonna get marry. and i feel so blessed and happy to be your wife and a mother to your descendant. walaupun jarak menjauhkan kita beribu meter, saya tetap tunggu awak. semua dugaan yang kita terima, buat cinta kita lebih kuat. and i miss u so much. thank you. thank you so much for accepting me the way i am. saya tau terlalu banyak masalah yang kita hadapi, hanya keran sikap saya. dan saya mintak maaf sangat sangat. banyak saya cabar perasaan awak. banyak saya marah dan mengamuk tak tentu pasal. it's just the way i am. and i really trying to change me, just for you sayang. and may Allah help me for our love sake. just please, wait. it gonna take time. the most important thing is, I LOVE YOU ALWAYS.


Keluarga Mentuaku
Umi dan Abah, saya sayang umi dan abah macam mak dan abah saya. sentiasa sayangkan umi dan abah. saya berjanji akan jadi menantu yang baik baik. :) saya mintak maaf jika telah buat salah sepanjang saya berada dalam family umi dan abah. sesungguhnya, saya telah kawal diri saya dan saya sentiasa cuba untuk mengubah diri saya. to my brother and sisters in-law, i really enjoy my time with you. thanks for everything. Kak Ruhil, thanks for the handbag. canteks sangat. saya suka. :) and sorry saya dah tukar beg. Kak Seha, thanks for everything. dah terlalu banyak, bagi tumpang rumah, bagi makan, bawak jalan kat bandar melaka, belanja karaoke, and everything. even for the cucuk sanggul. i love it. and ony, i love you the most. semua kenangan kita kat muar eija tak pernah lupakan. and thanks for being the best person i ever met. and i'm sorry if i ever make you sick of me. or make your feeling hurts. but sis, i love you. :)

Kawan-kawan
hey guys. nak mintak maaf jugak kat kamu semua, jika sepanjang persahabatan kita saya telah menduga hati dan perasaan kamu. actually i love you guys. it's a normal things that human do. menyakitkan hati dan melukai perasaan. Luqman, Aisyah, Hasna, Effa, Anis, Kak Wani, Kulat and more. i have many friends. tak terkira. so, i'm sorry to all of you. i love you guys as much i love my family. :)

Masyarakat,
saya mintak saya selalu menyakitkan mata kamu semua sebab hampir setiap hari saya berkepit dengan tunang saya. dan saya mintak maaf membanyakkan dosa kamu semua sebab kamu semua mesti umpat saya. :)

that's all i think. no more person i want to apologise. to my grandmother, i always apologise to her. :) i love you all.

No comments:

Post a Comment