October 21, 2011

love it when it's just a misunderstanding



assalamualaikum...waalaikumsalam

hoho.. hihi.. haha.. cam happy je hari ni. of course lah. dan menyebabkan saya menaip laju jugak.. yeah bebeh. dua tiga hari ni takdak mood sebab masalah negara. hikhok!

dua hari lepas asyik bertekak bagai dengan my lovely fiancee. kenapa? mana ada pasangan yang tak bergaduh kan. just a tiny problem dan menjadi agak besar. dan saya sangat sedih. tak percaya tengok twitter saya. hehe.

okelah nak guna aku kayy. dramatis sikit membaca nya, :)

last mesej, malam dua hari lepas. lepastu dah tak mesej.  banyak aku mesej tapi dia tak balas. pelik sangat sangat tau. esoknya sama jugak dia tak balas mesej yang aku bagi banyak banyak tu. makin pelik. lepastu dia call marahh dan tanya apa masalah aku. aku tanya lah dia semula apa masalah dia tanya aku camtu. then we yelled at each other dan fed up dengan dia. last last aku tamatkan je call dia tu tanpa ayat manis, tanpa ucapan i love you, tanpa kucupan manis bagai. haha.

lepastu, tetap sama jugak. takde mesej dari dia. dia asyik call and kami gaduhh aje kerojenya. then senyap sunyi. dah berpuluh puluh mesej aku bagi tapi takde satu pun dia balas. siapa tak marah kan. lepastu dia call pulak tanya masalah kita. lagi lah menyirap campur gula dan daun pandan.

then semalam, dia call lagi. semuanya calm sebab masing masing dah penat nak gaduh dan marah marah. then tiba tiba dia tanya, busy ke dari pagi tak balas mesej. eh eh! saya tak balas mesej?? awak yang tak balas mesej sampai dua hari tu kenapa? dua dua pelik. memang pelik. saya balas mesej dia selama ni dia dapat, dia kata la. tapi mesej dia yang banyak banyak panjang berjela tu, dia kata jugak, tak dapat rupanya.

rupanya handphone samsung mak aku tu problem daa. tapi yang pelik nya cuma nombor Faka je yang tak masuk mesej kat handphone aku tu. mak hantar mesej molek je dapat. pelik pelik. bila cek blocked number, takde pon number siapa siapa kena block. pelik ouhh!

lepastu semuanya calm down. takde lagi yelling at each other. takde lagi bahasa kasar. semuanya SMOOTH bak kulit Dato' Siti.

begitulah salah paham pun buat benda kecik jadi besar. berhentam macam perang dunia.

pengajaran : kalau ada apa apa masalah, tanya betul betul. jangan nak menjerit je keroje nya. mana nak tau masalah kan kan. 

happy ending macam fairy tale pun ada ni. haha.!


i love you always baby :)


No comments:

Post a Comment