October 14, 2011

my friend, he worth nothing for you


assalamualaikum..waalaikumsalam

khabar apakah harini? woho. cakap ibankah saya harini bersama anak Pak Husin ngokngek? no no.. tidak cakap iban dan tiada anak sesaper mahupun anak Pak Husin ngokngek yang tinggal dekat simpang tiga kat Simpang Renggam. maaf kerana mengarut lagi setiap kali intro.

harini nak cerita pasal apa yang saya rasa tentang lelaki yang saya tengok dalam drama dan dalam dunia realiti *taking a deep breath dan menambahkan cc dalam percakapan* yang sentiasa menganiaya wanita yang telah bersama mengharungi segala rintangan selama bertahun tahun dan meninggalkannya tergantung tanpa tali. *tergantung tanpa tali? woahh magic tu*

dalam tv, saya selalu sangat tengok cerita tentang lelaki yang tak berapa hensem and ade awek yang cun. mungkin rezeki dia. bila jumpa perempuan lain, yang lebih bagus dari awek dia, dia mesti tinggalkan yang lama untuk yang baru. padahal tak hemsem pong. apekejadah! tak faham sebab tak tengok sangat tv sekarang. forget about the story, yang menjadi kemarahan saya sekarang tentang realiti. kenapa buat benda camtu pada orang yang telah bersama anda bertahun tahun lamanya.

ape kejadahnya wahai lelaki? apa yang kamu nak? bila dah ada yang terbaru untuk kamu, yang menyayangi kamu seadanya walaupun muka cam permukaan bulan, yang terima segala kekurangan kamu dengan hati yang terbuka, yang sentiasa memegang tangan kamu semasa susah dan senang, kamu tinggalkan jugak. padahal dah bertahun lamanya kamu bersama, sayang menyayang cinta dikenang, baru sekarang kamu nak tinggalkan.dengan alasan yang berbagai bagai yang kadang kadang tak dapat diterima otak.

ape kejadah ni lelaki? *dah mula emotional* kenapa lepas habis madu, sepah dibuang? jangan buang merata rata nanti majlis pembandaran marah baru tau. *apekah?* ehemm. fahamlah wahai lelaki. apa tanggungjawab lelaki? bukankah membimbing perempuan? bukankah membetulkan ape yang salah? bukan meninggalkan perempuan dalam keadaan terkontang kanting dengan alasan bagai.

wahai perempuan.. kumbang bukan seekor. mungkin yang kamu cari tu kumbang tahi. dulu kamu taktau ape kerja dia. sekarang dah tau. tak perlulah kamu terlalu sedih. i know it's hard for you to face it. tapi kamu juga tak perlukan orang macam dia. jika dia benar benar ikhlas, dia akan menerima kamu dengan diri kamu yang seadanya. dan sentiasa memimpin tangan kamu di saat jatuh bangun kamu. bukan meninggalkan kamu dengan alasan yang remeh temeh. dan ingatlah, disebalik kejayaan seorang lelaki, ada seorang wanita di belakangnya. for my little friend, Aina, be patient. he worthe nothing for you sayang. trust me.

and for my lovely Faka. thanks for accepting me. thanks for guiding me. thanks because you correct what's wrong with me. awak benar benar tiada gantinya. awak sentiasa dalam hati saya. selamanya. you're the last love for me. for real. I LOVE YOU..THANKS SAYANG.

No comments:

Post a Comment